שנת הוידאו - 2014


שנת הוידאו - 2014

2014 שנת הוידאו

וידאו במחשב, בטלפון הנייד, בטבלט.
בעידן של "מהיר ועצבני" כשכולנו חסרי סבלנות – צפייה בוידאו היא הפתרון.
בלי לטרוח לקרוא, בלי להתאמץ, להתרווח לאחור ו...
כן- אנחנו אוהבים לצרוך סרטונים
 ולכן זהו כלי מספר אחת בשיווק אינטרנטי לשנת 2014.

הכנו טיפים ורעיונות סופר מעשיים כיצד ניתן לשווק בוידאו גם בעסק שלך!

נכון, בשנת 2013 אמרו שזו שנת הוידאו ולמען האמת זה באמת היה ככה:

יותר ממיליארד מבקרים ייחודיים גולשים ביוטיוב כל חודש וצופים ב – 6 מיליארד שעות וידאו!!! בדקה מועלות ליוטיוב 100 שעות וידאו.. נתון מטורף וחישבו שכאן לא מסתיימת התופעה ושתוכן וידאו יש באתרים נוספים רבים כך שהמספרים העולמיים הם כפולים לכל הפחות (למשל בסין אין יוטיוב בכלל בשל הצנזורה הקשה על האינטרנט)

כל זה רק מחזק שהמגמה תמשיך...

מה כל כך טוב בשיווק בוידאו?
שאלה מצויינת.. למעשה קשה יותר לענות מה לא טוב :) הנה חמש סיבות עיקריות:

  1. וידאו מאפשר לנו להעביר מסרים בשני חושים – ראייה ושמיעה.
    הפעלת מספר חושים מעודד ריכוז ומגבירה זיכרון. בנוסף בוידאו קל יותר לעורר רגש ומעורבות עם דמות / מותק.
    ובשורה התחתונה – פרסומת מוסרטת תהיה זכירה יותר!
  2. וידאו קל וכיף לצפייה הוא גם "שתיף". כלומר – תוכן שאנשים אוהבים לשתף.
    ובשורה התחתונה – יצרתם סרטון שווה? גולשים ברשת ישמחו לשתף אותו עם חבריהם ובכך תגדל התפוצה של המסר שלכם!
  3. הוספת סרטונים (גם אם לא אתם יצרתם אותם) והטמעתם באתר שלכם יתרמו לקידום שלו בגוגל ובמנועים אחרים, הגולשים ישארו באתר שלכם זמן יותר ואתם תהפכו ליותר רלוונטיים לתחום שלכם.
    ובשורה התחתונה - יגברו הסיכויים שגולש יהפוך להיות לקוח.
  4. התוכן שתסריטו יגבה את הנוכחות שלכם באפיקים אחרים (רשתות חברתיות, דיוור, אתר, בלוג). תוכלו להציג את הסרטון שיצרתם בערוצי השיווק האחרים שלכם ולהפיץ את המסר השיווקי תוך שימוש בכמה שיותר ערוצים.
    ובשורה התחתונה - להיות בכמה שיותר מקומות ברשת. שיווק הוליסטי אפקטיבי יותר מבחירת ערוץ שיווקי אחד בלבד.
  5. תוכן וידאו יכול לשמש אתכם מול לקוחות קיימים בכך שאתם נותנים להם טיפים, הנחיות לשימוש במוצר וכל דבר אחר בעל ערך. כך למשל רופא יכול לתת לפציינטים שלו הנחיות לאחרי ניתוח או טיפול רפואי. הסרטון יהווה תחליף לשאלות שכיחות שלעיתים מפנים לרופא וגם יהווה מקור מרגיע ומנחם למטופלים.
    בשורה התחתונה – וידאו מעלה ערך של מה שאנחנו נותנים ללקוחות קיימים.

אוקיי, השתכנעתם שוידאו זה אפיק נהדר. מה עכשיו? על מה נצלם סרטון?

למעשה אפשר להסריט כל דבר שמתרחש בבית העסק או שרלוונטי אליו בעקיפין. וידאו יכול להיות גם ללא מיתוג מובהק אלא לעורר מודעות לתופעה, להצחיק, לרגש ולהיות בחסות מותג אך המותג לא ממש במרכז.

הנה חמישה דברים שמצטלמים נהדר וההפקה לא חייבת להיות יקרה כל כך!

  1. יש לכם כבר מצגת נחמדה? הסריטו אותה עם הקלטת רקע של הסברים. אמנם זה וידאו פחות מעניין מאנשים שמצולמים, אך אם התוכן רלוונטי, תורם מוגש בצורה קצרה ומעניינת – זה יכול להיות בעל ערך רב לגולשים העוקבים אחריכם ובנוסף תעלו בחיפושים בגוגל.
  2. תיאורי מקרה וסיפורי לקוחות – בכל עסק ובכל תחום יש לקוחות והלקוחות שלכם מעניינים את הקהל המתעניין שלכם. בקשו רשות לחשוף סיפורי לקוחות מרתקים ועשו מזה סרטון!
  3. המלצות לקוחות – ניתן כמובן להסריט לקוחות מרוצים ולהציגם בוידאו קצר וקצבי. חשוב שתערכו את הסרטון כך שרק תועלות שחשוב לכם יקפצו. ניתן גם לשאול את המצולמים שאלה שתכווין אתכם לקבלת תשובה רלוונטית שחשוב לכם להבליט.
    למשל אם אתם הבידול שלכם הוא שירות מהיום להיום שאלו לקוח שמצטלם להמליץ עליכם כיצד הם התרשמו מזמן אספקת המוצר / שירות
  4. הלכתם לכנס או אירוע בתחום העיסוק שלכם? מצויין! הסריטו משם נקודות מעניינות שעלו ודווחו על שהתרחש שם – זה אוטומטית הופך אתכם לחדשניים ומעודכנים בתחום שלכם.
  5. טיפים, מסרים עם תוכן, מענה על שאלות גולשים וכל ידע מקצועי שתעבירו בוידאו ישדר רצינות ומומחיות סרטונים כאלו שעונים על שאלות שכיחות של הלקוחות יעזרו לכם גם בשיווק (כאשר אתם תעלו למישהו שמחפש בגוגל פתרון לבעיה שלו) אבל גם מול לקוחות קיימים כאשר הוידאו מאפשר לכם לחסוך זמן בכך שתשלחו אותו כתשובה ללקוחות.

שימו לב! שני עקרונות קריטיים!

  1. סאונד מושלם! אם השמע של הסרטון שלכם לא יהיה ברור לחלוטין וברמה גבוהה – הגולשים ינטשו את הצפייה בסרטון והחוויה שלהם תהיה שלילית.
    סאונד טוב תוכלו לייצר בעזרת מיקרופון דש שניתן לקנות בחנויות רבות או בצילום מקצועי בסטודיו או אולפן הקלטות.
  2. קצר ולעניין! סרטון אפקטיבי יארך 50 שניות בממוצע. עם בסרטון שלכם יש ידע מקצועי רב והתוכן מוגש בצורה מעניינת, תוכלו להסריט סרטון באורך של 2-5 דקות.

וכמה זה עולה לנו?

סרטונים יכולים לעלות אפס שקלים ועד הפקות ענקיות בעשרות ואף מאות אלפי שקלים.

השאלה מה מצלמים, היכן ואת מי.

במקרה של סרטוני הדרכה בסיסיים כאן נכנסת שאלת הידע הטכנולוגי שלכם (במקרה של עריכת תכנים קיימים, צילום של המסך עם הקלטה וכו'). לאנשים טכנולוגיים יספיקו כמה שעות ומינימום הוצאת כסף נוספת כדי לייצר סרטון נחמד.

במקרה של צילום עצמי של טיפים, דיווח מכנס וכיוב'. ייתכן וגם כאן תוכלו להפיק סרטון בעצמכם.

אבל כמו דבר ובכל תחום – אנשי מקצוע מייצרים תוצר מקצועי בהרבה.
צלמים ועורכים מקצועיים יעשו עבודה טובה בהרבה שגם תראה וגם תשמע טוב יותר ומכאן גם אתם תמותגו כמקצועיים יותר.
העלויות אינן גבוהות ביחס לתועלת.

קחו בחשבון שאם אין לכם ניסיון בעמידה מול מצלמה ותרצו להסריט את עצמכם מדברים או מראיינים אדם אחר, ייתכן ותצטרכו כמה פעמים לצלם את אותו הטקסט (לעיתים שעות ארוכות לפסקה אחת קצרה...). לכן חשוב להתכונן ולהעירך עם תסריט מדויק והכנה של שפת הגוף, המימיקה וטון הדיבור בו תשתמשו.

איש המקצוע בו תעזרו יוכל להנחות אתכם כיצד להתכונן ואולי אף לוודא שאתם "עוברים מסך" בצורה טובה ומשכנעת.

שיהיה בהצלחה!
שלכם, ורד חורי.

 

 







מאשר שליחה:לא   כן
שלח
׳”׳“׳₪׳¡

google partner