מהלכי שיווק באינטרנט שאסור לפסוח עליהם - ewise


חמישה מהלכים שאסור לפסוח עליהם בשיווק באינטרנט

בשיווק בכלל ובאינטרנט בפרט, יש כל כך הרבה דברים שניתן לעשות כדי לקדם את העסק.

השפע הזה לעיתים מבלבל.. המאמר הזה הוא קצה חוט לדברים שעליהם פשוט אסור לוותר...
בחיאת, במאמר השקעתי מלא אנרגיות וזמן – 
המינימום שאני מצפה זה שתבחרו לפחות דבר אחד לעשות מיד כדי לקדם את עצמכם עוד קצת ברשת!
אשמח גם שתשתפו חברים שהם יהנו ויתקדמו גם חיוך

 

שלב ראשון – לדעת לאן פנייך מועדות 

לפני כל מהלך בעסק ככלל ובשיווק בפרט, נשב בשקט עם דף ועט (או מקלדת ועכבר) – נחשוב ונרשום מה המטרות שלנו באותו מהלך.
מה נרצה להשיג בטווח הקצר ובטווח הארוך.

להלן רשימת מטרות מהן צריך לבחור 1-2 לטווח קצר ועוד 3-4 לטווח ארוך, 
לתעדף מה הכי דחוף וחשוב לך ולפי זה להחליט על הצעדים הבאים:

  1. "לידים" (פניות לעסק).
  2. גיוס כספים / תרומות / הון אנושי וכיוב'.
  3. נטוורקינג – קשרים עם קולגות, שיתופי פעולה ועוד.
  4. הגברת מכירות של לקוחות חדשים.
  5. הגדלת רכישות של לקוחות חוזרים.
  6. פתיחת "סניף אינטרנטי" (חנות רשת "אי-קומרס" e-commerce)
  7. חברה קיימת המחפשת לבצע חדירה לשוק הנוכחי עם מוצר חדש.
  8. חברה קיימת המחפשת לבצע חדירה לשווקים חדשים – פלח שוק חדש.
  9. חברה חדשה / קיימת המבקשת להגביר מודעות והכרות עם המותג שלה ועם המוצרים, לחזק בידול ולמצב עצמה בשוק.
  10. הגדלת רשימת התפוצה (נרשמים מרצון לדיוור תקופתי).
  11. הגדלת כמות הצפיות בסרטונים.
  12. קידום אורגני של האתר בגוגל.
  13. הגדלת התנועה לאתר האינטרנט.
  14. גידול בכמות העוקבים אחרינו ברשתות חברתיות (לייקים בפייסבוק, צפיות ורשומים ביוטיוב ועוד)
  15. הצעות שגולשים נתנו לנו ונשתמש בהן בעסק (כמו רעיון לשמות מוצרים, בחירת לוגו חדש ועוד).
  16. שימוש ברשת ככלי מחקרי לביצוע סקרים ושאלונים כדי לקבל תובנות עסקיות כאלו ואחרות (העזרות בחוכמת ההמונים)
  17. איסוף נתונים ותגליות על לקוחות בעזרת הרשת.
  18. שימוש בקופון / הטבה מקמפיין מסוים.
  19. הפחתה בעלויות תמיכה (למשל צמצום או ייעול של מחלקות של תמיכה טכנית / טלפונית ושירות לקוחות)
  20. גיוס עובדים במהלכים משולבי שיווק

טיפ!
עכשיו עכשיו אני מציעה לך להחליט מה המטרה שלך? לא לדחות ולא לפספס את ההזדמנות.
מציעה להדפיס את רשימת המטרות (כאן פורמט נוח להדפסה) ולסמן על גבי הנייר את המטרות שלך, 
לתלות במקום בולט בבית / במשרד ולהתחיל לפעול להשגתן!!!

 

שלב שני- שיווק בחינם 

יש לא מעט אפיקים שמציעים לך חשיפה ללא תשלום, נעבור על כמה מהם:

 

רישום לוקאלי

גוגל מקומות, waze ואחרים מאפשרים לך לרשום את כתובת העסק במדוייק כדי להופיע בחיפוש בשימוש בכלי הניווט ובכלל בחיפוש בגוגל. 
זו חשיפה חינמית משמעותית מאוד לעסק שלך!

 

אתרי ביקורת ודירוג

אתרים כמו t.co.il, וגם גוגל מקומות (עליו דיברנו בסעיף הראשון) מאפשרים ללקוחות שלך לדרג ולרשום עליך ביקורת אוטנטית 
שתציג אותך באור חיובי לכל מי שיחפש את שמך או את שם העסק שלך.

יש גם אפליקציות כגון המומחה שגם מאפשרת רישום של העסק וגם אזור המלצות מעניין.

 

רשתות חברתיות בהשקעה מינימילית

כולם כבר יודעים - נוכחות ברשתות חברתיות מאפשרת לך למתג עצמך כ'מומחה',  
המדיה החברתית קלה ונוחה לאיתור שת"פ מעניינים וגם לקוחות פוטנציאליים. 
השקעה יומיומית ברשתות חברתיות שונות תניב תשואה בטווח הקצר ואף יותר בטווח הארוך. אבל... למי יש זמן?! 
אז הנה הפתרון - ישנן מספר רשתות חברתיות בהן אפשר להיות נוכחים ולצמוח לאט לאט: תחילה להרשם ולמלא את כל הפרטים של העסק, 
לבקש מלקוחות שירשמו לכם המלצות אמיתיות, לעלות תמונות טובות וברורות שלכם. 
בשלב הבא לא חובה לעדכן סטטוס כל יום- אפשר להכנס  גם פעם בשבוע-שבועיים כדי לעדכן סטטוס, לאתר ולאשר חברים, 
להתכתב עם קשרים משמעותיים ולהגיב בקבוצות כדי לתת ערך שרק תורם לתפיסה שלך כ'מומחה' בתחום.
שלוש רשתות בהן אפשר להשקיע פחות זמן בשוטף ולקבל תמורה בעד האגרה חיוך -

  • לינקדאין שהיא הרשת החברתית עסקית הגדולה בעולם ותאפשר לך חשיפה עסקית נטו ללא צורך בחשיפה אישית.
  • גוגל פלוס- שהיא רשת חברתית של גוגל והיא נעימה לשימוש, מאפשרת חיבור של האתר / הבלוג שלך להגברת החשיפה 
    וגם מאפשרת בחינם לבצע צ'ט וידאו מתקדם מרובה משתתפים ואף להעביר שידורים חיים.
  • אינסטגרם- רשת חברתית להעלאת תמונות וסרטוני וידאו קצרים שנקנתה על ידי פייסבוק אך מתפקדת גם כרשת עצמאית. 
    תחילה יש לחבר אותה לרשתות האחרות כדי לעקוב אחרי חברים (ושהם יעקבו אחרינו).. 
    גם כאן אחת לשבוע-שבועיים - העלאת תמונה נחמדה שתעבור עיבוד קצר באפקטים המגניבים של אינסטגרם יכולה לקבל חשיפה נוספת, 
    שוב ללא תשלום וללא מאמץ.

אינדקסים

לרשום את העסק שלך באתרי אינדקסים זהו צעד בסיסי והכרחי. הרישום הוא חד פעמי אך יש לתעד ולתייק 
כדי שתהיה לך הגישה לערוך שינויים עתידיים (שינוי כתובת / טלפון וכו').
קיימים אינדקסים רבים – מכאלו כלליים ועד פרטניים לתחום מסוים.

יש אינדקסים שצריך להיות בהם כגון:גוגל, דמוז, נענע, תפוז, walla ועוד רבים. 

באינטרנט ניתן למצוא אתרים שהכינו עבורכם את הרשימה של האינדקסים. לדוגמא לאחד מהאתרים לחצו כאן

 

תוכן, תוכן תוכן

אתרי מאמרים, התארחות עם תוכן מקורי שלך באתרים אחרים ותחזוקת בלוג (לפחות אחד) יצריכו ממך תחזוקה ממש קטנה יחסית, אפילו אחת לחודש בלבד – והתמורה גדולה.
החשיפה יכולה להיות משמעותית בטווח המיידי (תלוי איפה מתפרסם התוכן שלך)
וגם בטווח הארוך (בזכות הגעה לתוכן מחיפושים רלוונטיים בגוגל).
לכתיבת תוכן (אפילו אם אנשים לא טורחים לקרוא אותו) משמעות אדירה למיתוג שלך כ'מומחה'. מאמר שנותן ערך יהפוך אותך לעד לאוטוריטה בעיניי הקוראים.
מומלץ שהמאמר ייתן זווית חדשה, יהיה מעשי ככל האפשר ושיכיל מילות מפתח כדי שיעלה בחיפושים עתידיים בגוגל.
גם אם אין לך את היכולת לכתוב שווה לשלם על תוכן ולתת לחברה חיצונית לערוך את התוכן (ניתן אפילו להקליט אותך בראיון ואת זה לתמלל למאמר ממש מעניין!).

 

שלב שלישי – שיתופי פעולה 

נשמע טריויאלי?
אוקיי, נכון. אבל מתי בפעם האחרונה יצרת שיתוף פעולה עסקי?
(אם התשובה שלך "השבוע" / "אתמול" – קיבלת כוכב מחייך חיוך )

עם מי אנחנו יכולים לשתף פעולה ומה זה נותן לנו?

 

ספקים
לכולנו יש ספקים, בדקו כיצד הם יכולים לעזור לכם בחיבור עם אנשים אחרים, 

בהפניית לקוחות חדשים (אפילו תמורת עמלה) ואפילו קישור מהאתר שלהם לאתר שלכם כך שזה יתרום לקידום שלכם בגוגל ולהגדלת החשיפה.

 

לקוחות
נכון שאנחנו נותנים להם שירות אבל יש מקרים, יצירתיים, שנוכל לשת"פ גם כדי לעזור להם להתקדם וגם כדי לשווק את עצמנו.

 

קולגות 
שיתוף פעולה נכון יהיה עם מי שלא בדיוק מתחרה בנו באופן ישיר אפילו אם נותן שירותים דומים לשלנו. אסקור את האפשריות תוך הדגמה על 'משרד תיווך':

  • זה יכול להיות עסק שנותן בדיוק אותו שירות כמו העסק שלך אבל באיזור גיאוגרפי אחר. למשל שת"פ בין משרדי תיווך הממוקמים אחד בצפון ושני במרכז הארץ.
  • עסק שמתמחה במשהו אחר בתחום. למשל שת"פ בין משרד המתמחה בנדל"ן עסקי ושני בנדל"ן פרטי.
  • מוצרים קרובים / משלימים. למשל משרד תיווך המשת"פ עם מעצב/ת בתים או משרד אדריכלות.

 

שלב רביעי – דאטה בייס ודיוורים קבועים 

כל הלקוחות שלנו, ללא יוצא מהכלל – כל דיוור שיוצא עבורם מניב להם עסקאות!
שמעת את הנתון הזה? הוא אמיתי.
דיוור קבוע עלותו נמוכה יחסית, ההתעסקות סביבו היא כיום בחודש והתמורה שלו עצומה לשתי מטרות חשובות: 
טווח קצר – פניות ועסקאות. טווח ארוך- מיתוג, הגברת חשיפה וויראליות.

אם עד היום ויתרת על זה, זה אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל- לאסוף את כל הדאטה של הלקוחות והמתעניינים, 
להפנות בפייסבוק לדפי נחיתה ייעודיים בהם טופס הרשמה לדיוור, להוסיף לאתר טופס דיוור לניוזלטר ולהתחיל לדוור מדי חודש. 
הנה, כבר בדיוור הקרוב זו ההזדמנות לספר על שיתוף פעולה חדש שיצרת כאמור בשלב השלישי למעלה...  

 

שלב חמישי ומסכם – בעיטה בתחת ומתחילים! 

כמו שהתחננתי בתחילת הכתבה – גם אם אתם בתקופת שפע בעסק (ואפילו בעיקר אם זו תקופת שפע), 
בחרו לפחות 2-3 דברים שאפשר ליישם כבר השבוע (אשמח אם בעסק שלך תיישמו את הכל).
חשוב להקצות זמן ייעודי בלו"ז תחילה להגדרת המטרות השיווקיות שלכם (כמה שעות חשיבה), 
לאחר מכן זמן להקמת הפלטפורמות הרלוונטיות (כיום – יומיים עבודה במצטבר)
ובסוף – זמן קבוע מדי חודש לעיסוק בשיווק של העסק שלך בדרכים החינמיות והרבות שציינתי מעלה. 
אני מעריכה ששעתיים בשבוע יוכלו לתת לך מדרגה לקידום העסק.

 

 

המון הצלחה ואשמח לענות לכל שאלה כאן למטה
ורד חורי – מנכ"לית 
ewise  
vered@ewise.co.il 

 

נ.ב.

אהבתם? לייקקו ושתפו עם חברים!



מהלכי שיווק באינטרנט שאסור לפסוח עליהם



מאשר שליחה:לא   כן
שלח
׳”׳“׳₪׳¡

google partner